#PoshanMaah2020: अच्छे पोषण की प्रथाएं

आरंभ करने की तिथि :
Sep 05, 2020
अंतिम तिथि :
Sep 30, 2020
23:45 PM IST (GMT +5.30 Hrs)
प्रस्तुतियाँ समाप्त हो चुके

सितंबर, 2020 में महिला और बाल विकास मंत्रालय के सहयोग से पोषण अभियान माह ...

सितंबर, 2020 में महिला और बाल विकास मंत्रालय के सहयोग से पोषण अभियान माह के अवसर पर, MyGov नागरिकों को अच्छे पोषण की प्रथाओं को साझा करने और एक स्वस्थ भारत के निर्माण की दिशा में योगदान हेतु आमंत्रित करता है।

स्वस्थ और पौष्टिक आहार क्या है, इस पर अपने विचार अच्छी पोषण प्रथाओं के साथ साझा करें।

रीसेट
2578 सबमिशन दिखा रहा है
3100
Rutwik Thengodkar 1 year 3 महीने पहले

These posters emphasize 1] Use unpolished grains, Non-refined oil; as food processing involves use of chemicals and loss of beneficial food characteristics. 2]Organic and locally produced fruits & vegetables provides higher and active nutrients and are more suitable. 3] Adapt iron utensils and earthen pots over the non-stick cookware allows daily intake of iron and retention of micronutrients. 4] Avoid HFSS (High fat, sugar and salt) containing beverages or snack food items. Scientific Paper ref

5450
RAVI BHUSHAN 1 year 3 महीने पहले

1. A very strict diet on basis of age groups , height ,weight , sex , Follow BMI index

2. A lots of Green Item in our diet
Green Veg : For Vitamin n minerals
Green Salad : For Fiber

3. Limited oil consumption

4. Complementary 5-10 ml Ghee in Daily diet

5. Cooked Food : Not overcooked Not Under Cooked

6. A Major Reminder on Water Consumption (Avg : 5-7 litre)

7. Always Take pre hand on seasonal allergies

8. Intake of seasonal food items

9. Moderate Use of Meat items

Regards

2500
Archana Deepak Urgunde 1 year 3 महीने पहले

अपना वजन नियंत्रित रखने के लिये सुबह नाश्ता अंकुरित मेथी दाणे की उसल खाये.साबूत अनाज ही जादा इस्तमाल करे . मल्टीग्रेन आटा रोज के लिये खाना बनाते समय इस्तमाल करे. ये सब खाने से आपको फायबर मिलेगा. जो आपका मधुमेह कंट्रोल मे रखनेमे मदत करेगा.