नई शिक्षा नीति
- Chandigarh UT
- रचनात्मक क्रियास्थल
- Dadra Nagar Haveli UT
- Daman and Diu U.T.
- Department of Administrative Reforms and Public Grievances
- Department of Biotechnology
- Department of Commerce
- Department of Consumer Affairs
- Department of Industrial Policy and Promotion (DIPP)
- Department of Science and Technology
- Department of Telecom
- डिजिटल भारत
- Economic Affairs
- Ek Bharat Shreshtha Bharat
- ऊर्जा संरक्षण
- व्यय प्रबंधन आयोग
- खाद्य सुरक्षा
- Gandhi@150
- बालिका शिक्षा
- Government Advertisements
- हरित भारत
- स्वस्थ भारत
- अतुल्य भारत!
- India Textiles
- भारतीय रेल
- रोज़गार निर्माण
- मन की बात
- मैला ढ़ोने की प्रथा से मुक्त भारत
- Ministry for Development of North Eastern Region
- Ministry of Agriculture and Farmers Welfare
- Ministry of Chemicals and Fertilizers
- Ministry of Civil Aviation
- Ministry of Coal
- Ministry of Corporate Affairs
- Ministry of Culture
- Ministry of Defence
- Ministry of Earth Sciences
- Ministry of Education
- Ministry of External Affairs
- Ministry of Home Affairs
- Ministry of Housing and Urban Affairs
- Ministry of Information and Broadcasting
- Ministry of Jal Shakti
- Ministry of Law and Justice
- Ministry of Micro, Small and Medium Enterprises (MSME)
- Ministry of Petroleum and Natural Gas
- Ministry of Power
- Ministry of Social Justice and Empowerment
- Ministry of Statistics and Programme Implementation
- Ministry of Steel
- Ministry of Women and Child Development
- MyGov Move - Volunteer
- नई शिक्षा नीति
- New India Championship
- NITI Aayog
- NRIs for India’s Growth
- ओपन फोरम
- Revenue and GST
- Rural Development
- सांसद आदर्श ग्राम योजना
- सक्रिय पंचायत
- कौशल विकास
- Smart Cities
- भारत में खेलकूद
- स्वच्छ भारत
- जनजातीय विकास
- जलागम प्रबंधन
- राष्ट्र निर्माण में युवाओं की भागीदारी
निजी क्षेत्र के साथ सार्थक भागीदारी

Last Date Nov 01,2015 00:00 AM IST (GMT +5.30 Hrs)
उच्चतर शिक्षा केवल सार्वजनिक वित्तपोषण से ही चिरस्थायी नहीं रखी जा ...
Hide Details
principal Dr.B.M.Dhoot
ACS College, Gangakhed-431514
Dist.Parbhani (M.S.)
निजी क्षेत्र के साथ भागीदारी से शिक्षा बिकाऊ हो जायेगी अपितु सार्वजनिक क्षेत्र के साथ सार्थक भागीदारी ही सुनिश्चित करनी चाहिये।
Private sector necessary but give chance for student talents. Poor students give free education. No reservation in education as caste. Only poverty reservation in necessary.
WHEN HIGHER EDUCATION IS LINKED WITH PRIVATE SECTOR , THE RESULT IS EXCELLENT.
नवीन शैक्षणिक धोरण
अभिप्राय
श्री छत्रपती हायस्कूल अंथुर्ण ता.इंदापूर पुणे (महाराष्ट्र)
उच्चतर शिक्षा में पीपीपी मॉडल लागु करने के फलस्वरूप भी हमे यथोचित परिणाम नहीं मिल पाये हैं। इसका कारण पीपीपी मॉडल में विद्यमान कुछ कमिया हैं। पीपीपी मॉडल हेतु हम ढंग से ना तो आम जन को ना ही निवेशकर्ताओं को प्रोत्साहित कर पाये हैं। इस मॉडल के बारे में हमारे देश में एक नकारात्मक माहोल बना हुआ हैं जो हमारी नौकरशाही के सही ढंग से निवेशकर्ताओं को प्रोत्साहित ना कर पाने के कारण है।
Jyoti Nivas College Autonomous, Bangalore.
In higher education system PPP model should be used more effectively for quality education there are no of good working models of PPP in higher education we should follow these PPP models and develop our higher education.
Dy. Director Higher Education Shimla
Theme 15 : Meaningful partnership with the private sector
Private Sector can support to education sector. P.P.P.scheme is good in education. Private Sector Partnership should ensure adherence to Government Policies with respect to reservation and affirmative action.Private sector help to develop some area in higher education .
1. There must be more roles for the private sector except providing ancillary services.
2. PPP only relevant to technical/ professional education and not for general education
3. Below things should be done in partnership with Private Sector
Construction of buildings
1) Maintenance of Building
2) Maintenance of College
3) Maintenance of Labs